torstai 18. heinäkuuta 2013

Tall Ship Races

Ravitsemusterapeutin jälkeen otin ratikan, ja ehkä sadan metrin päästä tuli kuulutus että eteen on tulossa kulkue, ei päästä liikkumaan. Lähin sitten kävelemään bulevardia pitkin (joka on Suomen kaunein katu!) ja sieltä se kulkue tulikin. Eri maiden seiloreita plakaatteineen kaikkineen. Oli tosi kiva nähdä kuinka ihmiset oli kerääntyny kattomaan ja seilaajat oli ihan innoissaan huutojensa kanssa. Otin hienon videonki, mut katotaan saanko sitä tänne asti.



 Jatkoin matkaa kohti stokkaa ja salaattia. Cafe Argosin lohi-feta-vesimeloni ei vaan petä koskaan.
Kolmen sepän patsaalla oliki sitte kaks tosi nuorta mimmiä katusoittajina. Ehkä 14-15v, ja niiiin törkeen hyviä! Tuskin oon ikinä kuullu parempia katusoittajia. Niillä oli mikit ja kajarit ja kaikki ja hirveesti ihmisiä ympärillä. Kokoajan joku anto kolikoita, ja ku vein omani huomasinki että niiden hattu oli IHAN täynnä mammonaa! Aika siisti kesätyö.
Ne oli sen kyllä ansainnu. Soitti kitaraa ja rumpua ja huuliharppua ku vanhat tekijät. Ja laulajan ääni oli ihan tajuton. Hitsi kun saisin sen videon tänne!
Saattaa vaikuttaa aika kaaoottiselta, mutta mulla ei oo vielä mitään ideaa miten konkreettisesti muutan.
Yritän saada siskoa ja äitiä ajamaan mun kamojen kanssa, ja että menisin ite junalla sellasten tavaroiden kanssa joita tarviin päivittäin. Saan helposti pyöränki mukaan junaan. On muuten suuri ihme, että lentäen matka ois n. 40e halvempi! Mutta mä otan niin paljon tavaraa, ettei lentokoneeseen ees sitä sallittais. Norwegianilla sai vissiin ottaa vaan 2laukkua ruumaan. No, mut kokemushan se yöjunaki on.
Aion postittaa itelleni peiton ja tyynyn, ainoona ongelmana onki sitte se, että nukunko makkarin lattialla vai eteisen lattialla vai kenties vessassa? Sänky mun täytyy ostaa, mutta ei se oo niin justiinsa. Nyt kun oon nukkunu vissiin viikon ihanalla 10cm paksusella varapatjalla, jossa tunnen kuinka kylkiluut osuu lattiaan..selviin mistä vaan! ;)

PS. Miks nyt ku oon lähtemässä Helsingistä, tuntuu ku täällä tapahtuis kokoajan jotain kivaa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sen ku kysyt!