tiistai 6. elokuuta 2013

Toinen ilta, ensimmäinen haikeus

Vietän toista iltaa rovaniemellä, mutta ekaa iltaa yksin ja uudessa kämpässä. Täällä ei oo mitään muuta kun vaatteita kaappeihin kätkettyinä, ne peilit olohuoneen lattialla ja kaks runkopatjasänkyä keskellä makkaria. Just sain mun ainoot lakanat laitettua, ja pääsin makoilemaan läppärin kanssa. Mulle iski yhtäkkiä hirveen haikee fiilis.
Aurinko on tehny tässä laskuaan jonkin ajan, se vaikuttaa selkeesti tunnelmaan.
Remppaamisen jälkeen nautin pitkästä suihkusta ja laittauduin hitaasti ja hartaasti huvikseni. Kävin kaupassa ja kattelin vähän terde menoa. Mutta mitä mä nyt tekisin?
Mun netti on täällä tosi hidas, ja puhelimen liittymä on vieläki suljettu vaikka piti aueta jo perjantaina. En saa kehenkään yhteyttä, enkä tiedä uskallanko mennä baariin yksin? Monelta täällä menee paikat kiinni? Millaset ikä/naamarajat täällä on? Entä jos mä meen johonkin ihan väärään paikkaan väärien ihmisten sekaan? Entä jos mut nauretaan ulos jostain? Miten täällä kuuluu käyttäytyä? Entä jos en ymmärrä mitä mulle puhutaan? Pahintahan on se, kun ei tiiä yhtään minkä tyyppisiä baarit täällä on. Entä jos meenki onnela vaatteissa pubiruusujen keskelle, tai skeittivaatteissa onnela tyyppiseen?
Ok, järki käteen. Mua jännittää. Tosi paljon.

En tunne täältä tällä hetkellä ketään tyttöä. Kukaan ei oo neuvomassa mua näissä tyttöjen jutuissa, kääk!

Tytöt, ilmiantakaa itsenne!

6 kommenttia:

  1. Siis miksi muutit rovaniemelle? :)
    t. myös sinne muuttava

    VastaaPoista
  2. Se on hyvä kysymys, jota multa kysytään kokoajan enkä vieläkään osaa vastata siihen. Mulla ei siis ole mitään varsinaista syytä miksi tänne muutin. Hain tänne opiskelemaan (en päässy), ja tykkäsin paikasta ja ihmiset oli tosi ystävällisiä. Mulla oli määräaikainen työsoppari päättynyt, enkä halunnu jatkaa samoissa hommissa. Mikään ei oikeen pidätellyt mua Helsingissä, ja kaipasin vaihtelua. Tää oli oikeastaan päähänpistos, joka osottautu kaikinpuolin ihan toteuttamis kelposeks. Miks ei periaatteella etenin ja täällä ollaan! :)

    VastaaPoista
  3. Moido! aioks hakea töihin johonkin Rollossa? vai aioks kenties käydä avoimen yliopiston opintoja? minkä alan työt sinuu kiinnostaa? luulen että tiistai ei oo paras mahdollinen baaripäivä. silloin lienee ns pubit auki. mutta jos tykkäät baareissa käymisestä, luulen että sieltä voit helposti löytää itsellesi kavereita. kehotan ehdottomasti kokeilemaan wingston-ravintolan, jos haluat käydä ulkona syömässä. ehdottomasti yksi suosikeistani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!
      Oon hakenut töihin täällä vähän kaikkialle. Oon tehnyt oikeestaan lukion jälkeen pelkästään kouluissa töitä koulunkäyntiavustajana sun muuta opettajien sijaisuuksia jne. Opettaja musta siis pitäis vielä joku päivä tulla. Täällä ei valitettavasti oo ollu hirveen paljon tarjolla "alani" töitä, joten mua parempia hakijoita esim. yleisiin kassatöihin on varmasti yllinkyllin. Aion tehä avoimessa joitakin kursseja ja taas hakea opiskelupaikkaa kun siihen on mahis.
      Täytyy koklata wingston! Mä pakkasin vähän hölmösti ja jätin kaikki keittiö tavarat Helsinkiin oottamaan kuljetusta, niin ravintoloita ehin kyllä tsekkaamaan! :D Kiitti vinkeistä!

      Poista
  4. Hei! Rovaniemen baareista sen verran, että keskiviikkosin kannattaa käyä tinkessä (tivoli), siellä on sillon porukkaa! Viikonloppusin taas käyään yleensä dooriksessa aika paljon. Ja muina päivinä roipparissa. Ja uitossa nyt tietenkin joka päivä jonkin verran porukkaa. :) Rohkeasti vain tutustuun ihmisiin:) Tervetuloa Rovaniemelle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, noita paikkoja onki suositeltu, mut hyvä ku kerroit päivät, ettei mee niinku viime vuonna ku kävin tivolissa torstaina eikä siellä ollu yhtäkään ihmistä :D Kiitti!

      Poista

Sen ku kysyt!